Voor de beste ervaring schakelt u JavaScript in en gebruikt u een moderne browser!
EN

Mensen spelen graag. En als het gaat om het herkennen en benutten van de kracht van spelen, waren adverteerders en marketeers er vroeg bij, volgens Zeph van Berlo. Al sinds het begin van de vorige eeuw gebruiken ze spelelementen om reclameboodschappen te verbeteren en zo consumentengedrag te beïnvloeden. Dit proces wordt ook wel gamification genoemd. Een van de populairste toepassingen van gamification in de reclamewereld is de advergame.

Detail Summary
Datum 3 juli 2020
Tijd 09:00

Advergames zijn een vorm van sluikreclame. Het zijn reclames vermomd als spel, die door merken worden ontwikkeld om bepaalde commerciële boodschappen over te brengen. Zeph van Berlo onderzoekt de onderliggende mechanismen van advergame-effecten en stelt vast wanneer die effecten optreden.

Op zoek naar een proefschrift? Kijk dan hier.

Dhr. Z.M.C. van Berlo: Playful Persuasion: Advergames as Gamified Advertising. Promotoren zijn dr. E.A. van Reijmersdal en prof. dr. E.G. Smit.

Online verdediging

Vanwege de situatie rondom het coronavirus vinden de promoties aan de UvA niet – zoals gebruikelijk – plaats in Agnietenkapel of Aula. De promovendi verdedigen van achter hun pc of laptop thuis op het online platform ZOOM hun proefschrift tegenover hun begeleiders en de andere leden en de voorzitter van de promotiecommissie.

De promotie is op het aangegeven tijdstip live mee te kijken op YouTube. Na afloop van de promotie wordt de link gedeactiveerd en wordt de livestream verwijderd.

Download de samenvatting (pdf, 4 p.)